2013. szeptember 19., csütörtök

sült paprika télire

 Ez a salátaféle az egyik nagy kedvencem, télen-nyáron. Mindig vastag húsú paprikát használok hozzá, a legjobb a pritamin, vagy a kápia paprika. Tegnap sikerült nagyon szép kápia paprikát vennem a Penny-ben, így az esti elfoglaltságom is biztosítva volt. Másfél kiló paprikát vettem, egyszerre ennyi fér el a tepsiben. Megmostam őket, majd 250 fokon a sütőben meggrilleztem, amíg a héja el nem szenesedett. Ezt követően egy tálba szedtem a paprikákat, letakartam fóliával, hogy a gőzben megpuhuljanak és a héjukat le lehessen húzni. Kivettem a magházat is, a héjától teljesen megtisztítottam a paprikákat. Kisebb darabokra vágva üvegbe tettem. Ebből a mennyiségből 2 kisebb üvegre való csemege lett. Forraltam egy sós-cukros-ecetes felöntőlevet, pár szem fekete borsot tettem a paprikához és felöntöttem az ecetes lével. Villával kicsit eligazgattam, hogy a lé mindenhova jusson a paprikák közé is, majd egy réteg olajat öntve  a tetejükre, lezártam az üvegeket. Enyhén gyöngyöző vízben félórát dunsztoltam, majd a vízben hagytam kihűlni. Ez elég kevés mennyiség, így majd többször meg kell ismételnem a műveletet.

4 megjegyzés:

Málna konyhája írta...

jól néz ki, de én ilyesmire lusta vagyok, inkább megveszem készen ))))

Lazac írta...

pedig nem is macerás annyira :):):)

Agyrágóbogár írta...

Én is vásárolom (nincs sehol semmi tároló helyem jelenleg) :D de mivel nagyon finom az itteni. Valószínűleg kényelem szempontjából ez így marad. Mi fagyasztva tettük el télire (lesütve, megpucolva zacskóztuk). Felhasználás napján tettük ecetes-cukros-olajos vízbe egy ideig.

Lazac írta...

Azt el is hiszem, hogy arrafelé értenek hozzá. :) Biztosan én is venném, ha találnék valami jó forrást. :)